07.09.2009.

Diena

Vaivaru pamatskolai būtu jāpaliek savā vietā, bet Jūrmalas alternatīvās skolas (JAS) pārcelšana ir apsverama. Šāds secinājums izriet no izglītības un zinātnes ministres Tatjanas Koķes (ZZS) teiktā, noslēdzot vizīti Jūrmalā. Kūrortpilsēta šovasar izcēlusies ar īpaši kritizētām iecerēm skolu tīkla reformēšanā, jo grasījās pārcelt JAS, kam ir labākie mācību rezultāti pilsētā, un Vaivaru pamatskolu, kur mācās bērni ar speciālām vajadzībām, uz skolām, kuras tām nevar piedāvāt pietiekami lielu platību.

T.Koķe uzsvēra, ka drīzāk Jūrmalas domei (JD) jādomā, ko darīt ar pilsētas vidusskolām, kurām mācību rezultāti ir zemi, taču vidējās viena bērna skološanas izmaksas ir samērā augstas, jo skolas ir pustukšas. Vissliktākajā situācijā ir pustukšā Mežmalas vidusskola, kuras rezultāti ir krietni sliktāki nekā vidēji valstī. Ministre arī vērsa uzmanību tieši uz šo skolu, norādot, ka tai tuvu atrodas arī Kauguru vidusskola, kuras mācību rezultāti ir labāki un mācībvaloda arī ir krievu. Jūrmalas mērs Raimonds Munkevics (Jūrmala — mūsu mājas) uz Dienas jautājumu, vai šīs skolas varētu apvienot, norādīja, ka "teorētiski" pastāv iespēja Kauguru vidusskolu pārcelt uz Mežmalas vidusskolas telpām, kas esot labākā stāvoklī. Viņš pieļāva, ka JD ministres ieteikumu varētu ņemt vērā un apvienot kādas vidusskolas.

Vaivaru pamatskolas vecāku padomes pārstāve Inese Ābola pēc vecāku tikšanās ar ministri Dienai norādīja — radusies cerība, ka skolu varētu saglabāt, jo ministre uzsvērusi, ka bērni nevar kļūt par telpu ķīlniekiem. T.Koķe apliecināja, ka Vaivaru pamatskola, kuru piedāvāts pārcelt uz Mežmalas vidusskolu, ir "labs integrācijas piemērs Latvijas mērogā", tāpēc tā būtu jāsaglabā esošajā vietā. Arī R.Munkevics atzina, ka Vaivaru pamatskola varētu palikt turpat. Atvērts ir jautājums par JAS nākotni. T.Koķe uzsvēra, ka JAS sava pozitīvāpieredze būtu jāvērš plašumā un tās saturs prasa "skaistu pili", tātad esošajās telpās tai nevajadzētu palikt. Lēmumu par to, kāds būs Jūrmalas skolu tīkls, JD varētu pieņemt mēneša laikā.